top of page
bogdanb

Branding-ul este ca un tatuaj pentru business-ul tău.

Este permanent, dureros și speri că nu vei regret a mai târziu că l-ai făcut.


om tine in brate produse care au branding bine facut
Branding-ul este ca un tatuaj pentru business-ul tău. Este permanent, dureros și speri că nu vei regreta mai târziu că l-ai făcut.

Salut prietene,

 

Am decis să-ți scriu un articol despre branding, acel aspect esențial și fascinant pentru afacerea ta, care poate fi comparat cu un tatuaj. Vreau să dezbatem această temă într-un mod interesant și să aducem în discuție câteva aspecte cheie ale marketing-ului și branding-ului.


Deci, tu, cel curajos care ai decis să pornești pe cărarea întunecată a antreprenoriatului, să vorbim despre branding. Hai să încercăm o mică analogie cu un tatuaj pe care și-l faci, pentru că are trei calități, asemenea branding-ului, demne de luat în considerare atunci când le faci: este permanent, dureros și speri că nu vei regreta mai târziu că ți l-ai făcut. Și da, branding-ul este ca un tatuaj. De ce? Pentru că, asemenea unui tatuaj, va rămâne cu tine pentru totdeauna (sau cel puțin așa sperăm).

În primul rând, să discutăm despre partea dureroasă. Să fim sinceri, să începi și să gestionezi o afacere nu este deloc ușor. Știu că ai avut momente în care te-ai gândit că ai nevoie de pastile anti-anxietate sau poate chiar de ședințe de terapie (recomand orice formă de terapie) pentru a face față provocărilor zilnice. Ei bine, același principiu se aplică și-n branding. Gândește-te la procesul prin care trebuie să treci pentru a crea o identitate de brand care să fie unică, la dezvoltarea unei strategii de comunicare și la întregul efort de a face ca afacerea ta să iasă în evidență în multitudinea de concurenți. Da, este dureros, dar pe măsură ce vezi rezultatele, realizezi că a meritat fiecare clipă de disconfort.


Acum, să vorbim despre partea permanentă. Un tatuaj este pe viață, iar branding-ul ar trebui să fie la fel. Nu te gândi să-ți schimbi logo-ul sau identitatea de brand la fiecare două săptămâni, doar pentru că ți-a trecut prin minte o idee nouă și strălucitoare. Așa cum un tatuaj proaspăt făcut are nevoie de timp pentru a se vindeca și a se stabiliza, și brandul tău are nevoie de timp pentru a-și găsi locul în mintea și inimile consumatorilor. Construiește un brand puternic și coerent, care să reziste în timp, precum un tatuaj făcut de cineva care se pricepe foarte bine la treaba asta.

Și acum… hai să discutăm despre regret. Da, este posibil să te întrebi, la un moment dat, dacă nu cumva ai făcut o greșeală. Poate că te-ai gândit că logo-ul tău ar fi arătat mai bine în roz și mov, în loc de albastru și verde. Sau poate că te-ai întrebat dacă sloganul ales nu a fost puțin cam clișeic. Este normal să ai îndoieli, dar nu lăsa aceste mici îndoieli să-ți distrugă încrederea în brandul tău. Fă-ți o promisiune: dacă îți place brand-ul tău și ai încredere în el, atunci ceilalți vor face la fel. Și, dacă ai construit un brand autentic și valoros, vei ajunge să te uiți în urmă și să nu regreți niciun moment în care ai ales să-l faci permanent.

Așa că, dragul meu prieten antreprenor, branding-ul este ca un tatuaj pentru afacerea ta. Este o decizie pe care o iei în fiecare zi, în fiecare campanie de marketing, în fiecare interacțiune cu clienții. Este dureros, permanent și plin de întrebări. Dar, cu puțin curaj și încredere, poți crea un brand care să strălucească și să se evidențieze în piață. Așa că pune-ți uniforma de supererou al afacerilor și dă-i drumul la branding!

 

Până data viitoare, în care vom discuta despre cum să te promovezi în mediul online, să ai o zi plină de succese și mult branding de succes!

PS: Pentru a nu regreta deciziile făcute, trebuie să le iei după ce ești cât mai educat cu posibil asupra problemelor pe care le rezolvi.

Cele mai bune decizii pe care le iei sunt cele educate. Așa că educă-te cât mai mult în ceea ce privește produsul pe care-l oferi, problemele pe care le rezolvi, oamenii pe care îi ajută soluția ta, tonul pe care le vorbești clienților, etc, inainte de a lua decizia să-ți tatuezi business-ul. Pana la urma... Branding-ul este ca un tatuaj pentru business-ul tău.


Pentru degeaba! Prietenul tău arogant, Bogdan.

10 views0 comments

Comments


bottom of page