top of page
bogdanb

Cum creezi valoare ca antreprenor?




dorian popa si cainele cheluțu
valoare ca antreprenor

Salut antreprenorule! Ce mai faci? Tot business, tot business? Ne-am adunat aici să discutăm despre cum să creezi mai multă valoare ca antreprenor. Dacă cumva crezi că ăsta este un articol despre cum să te îmbogățești repede sau cum să devi milionar peste noapte, poți să închizi articolul și să-ți vezi de altceva pentru că îți vei pierde timpul. Da, știu că toata lumea ar vrea să facă bani mai repede și mai ușor, mai repede decât face un tonomat o cafea, dar valoare despre care doresc să-ți vorbesc astăzi nu ține de bani, ci despre construirea unui brand în capul clientului tău. Vreau să vorbim despre valoarea pe care o poți crea, tu ca antreprenor, pentru clienții tăi.  Așa că, haide să vedem cum poți face asta. Hai să vorbim de câțiva piloni care te pot ajuta să creezi și tu valoare pentru clienții tăi și anume: tracțiunea, permisiunea, distribuția, efectul de rețea și cel mai mic public viabil. Sună fancy, nu-i așa?

Hai să începem cu tracțiunea! Cred că și cel mai important lucru dintr-un business. Este important pentru că îți arată dacă oamenii au nevoie de produsul sau serviciul tău. Ce e aia tracțiune, te întrebi? Te invit la un exercițiu de imaginație. Gândește- te în felul următor: dacă  de mâine ai trage obloanele și ai “închide prăvălia” ar fi mulți care ar plânge după produsele sau serviciile pe care le oferi? Dacă răspunsul este DA, înseamnă că ai tracțiune și că oamenilor le place și au nevoie de ceea ce ai tu de oferit.

Al doilea pilon pe care ar trebui să-l urmărești dacă îți dorești să creezi valoare pentru clienții tăi este permisiunea. Cel puțin la fel de importantă ca și tracțiunea. Nu vorbim aici de permisiunea legală, ci de una emoțională. Câți oameni ți-au dat like și follow pe insta? Cine vrea să audă ce ai de spus? Cine își dorește să te asculte atunci când ai ceva de spus? Și nu în ultimul rând… Cine își dorește să îi prezinți produsul sau serviciul pe care-l vinzi? Așa că, te rog eu mult! Data viitoare când te lasă cineva să intri în viața lui, nu abuza de lucrul ăsta.

Distribuția este pilonul prin care îți prezinți produsul în fața consumatorului final. Este felul prin care intri în viața oamenilor și care invariabil arată scala la care este business-ul tău.

Gândește-te la distribuție ca la drumul pe care-l parcurge produsul tău din culisele fabricii până în mâinile consumatorului final. Este vorba despre cum își găsește produsul drumul spre oamenii care-l vor cu inima și cu buzunarul larg deschis. Distribuția te face regizorul unui film în care produsul e actorul principal. E ca și cum actorul tău preferat ar trebui să ajungă pe marile ecrane din toată lumea, iar tu ești responsabil să-i aranjezi călătoria. De la momentul în care iese pe ușa studioului până când apare în fața publicului. Totul se află în mâinile tale.

Efectul de rețea este un alt factor important. Produsul sau serviciul tău funcționează mai bine când oamenii îl împărtășesc cu prietenii lor? Sau pur și simplu speri că va funcționa?

Acum hai să vorbim despre efectul de rețea și cum el poate face diferența în viața unui brand.

 Începând de la întrebarea ta, oare produsul sau serviciul tău e ca un banc bun, care devine și mai amuzant când îl împărtășești cu prietenii? Sau poate doar te rogi să aibă succes fără să faci nimic în plus? Ei bine, nu-i nicio rușine în a avea vise mărețe, dar efectul de rețea poate fi asul din mâneca ta pentru a transforma visele în realitate. Gândește-te la asta ca la cum ar fi să organizezi o petrecere tare în oraș: când cineva super popular e prezent, toată lumea vrea să vină și atmosfera se încinge de la sine. La fel e și cu brandul tău – dacă oamenii încep să vorbească și să împărtășească, lucrurile pot lua o întorsătură spectaculoasă. Deci, prietene, nu sta doar pe margine să visezi, bagă-te în joc și lasă efectul de rețea să-și facă magia! 🚀

Și în cele din urmă, cel mai mic public viabil. Gândiți-vă la cine este produsul vostru destinat și asigurați-vă că îi oferiți ceea ce vor. Întrebați-vă: Știți exact cui vă adresați? Și sunteți de acord cu asta?

Deci, acolo aveți, antreprenorii noștri dragi. Nu este vorba doar de bani, ci de a crea un brand valoros. Și dacă nu reușiți din prima încercare, nu vă faceți griji, există mereu un startup care caută să găsească și să construiască active valoroase ca acestea.

2 views0 comments

Comments


bottom of page