De multe ori auzi sau citești pe site-urile companiilor la secțiunea despre “cine suntem”.
Observ de ceva vreme că din ce în ce mai multe companii spun despre ele că sunt o companie inovativă sau că pun foarte mare preț pe inovație sau că inovația este lucrul care îi împinge spre viitor. Asta mă face să mă îndoiesc de inovație. Mă face să mă gândesc că ea este peste tot. Că toată lumea e inovativă. Toți au culturi care inovează în continuu. Și poate că nu mai este un avantaj competitiv de îndată ce toată lumea inovează. Sau poate că sunt niște cuvinte așa de trendy, de trebuiesc musai folosite în descrierea companiei tale. Bine, mai degrabă cred că există niște copii care fac site-uri “profi” pentru companii, la 300 de euro și care se pare că au unu sau două template-uri pentru textul care apare pe site, sau pentru că trebuie să facă SEO și e un cuvânt bun pe care să-l folosești ca să atragi. Bine, cel mai funny lucru pe care l-am citit, nu de mult, a fost despre o companie care declara că se bazează mult pe tradiții și pe tot ce e tradițional și sunt inovatori, în aceeași frază. Lucru care m-a dat peste cap și m-a făcut să îmi pun sub semnul întrebării tot ce știam.
Stii ceva? Nu toată lumea trebuie să inoveze. Nu toate companiile trebuie să aibă o cultură inovativă. Avem nevoie și de lucruri tradiționale și de tradiție. Si dacă o faci bine, sigur vei avea succes..
Dar dacă vrei să știi unde te afli pe curba inovației poți să faci un mic test și să- ți tragi singur concluziile.
Împarte un total de 10 puncte între cele 10 perechi din continuare. Spre exemplu, dacă o companie care este mai individualistă decât colaborativă, poți nota cu 7 și 3.
Fii foarte sincer cu tine! Doar tu vezi asta.
Companie tradițională Companie inovativă
_____ mediu individualist _____ mediu colaborativ
_____ focusat pe produs _____ focusat pe client
_____ ofertă produse de substitute _____ oferă produse unice pe piață
_____ focus pe termen scurt _____ focus pe termen lung
_____ deciziile se iau de sus în jos _____ deciziile se deleagă
_____ orientare către roluri _____ orientare pe proiecte
_____ evită incertitudinea _____ îmbrățișează incertitudinea
_____ atitudine nu pot să fac _____ atitudine “sigur se poate”
_____ brandul este managiuit intern _____ outsoursează managementul brandului
_____ folosește design-ul ca pe vopsea _____ îmbrățișează design-ul din ziua 1
_____total _____total
După ce ai terminat, fă o socoteală pentru fiecare coloană și vezi ce îți dă.
Dacă, să zicem că totalul tău este 60 și 40, ai putea spune că ești la 40% pe drumul de a avea o cultură inovatoare. Așa aflii unde te aflii pe curba culturii inovative.
Dă un coment cu rezultatul tău, dacă te simți confortabil.
Follow for more stupid simple wisdome!
コメント