top of page
bogdanb

Diferența între dorințe și nevoi în marketing și afaceri. Să nu ne ducem spre dorințe până nu îndeplinim nevoile.



dorințe nevoi marketing afaceri
dorințe și nevoi în marketing și afaceri

Salut, prietene!

Astăzi vreau să îți vorbesc despre orințe și nevoi în marketing și afaceri.

Știi cât de multe lucruri ne dorim și câte dintre acestea ajungem să le îndeplinim? De cele mai multe ori ne orientăm către dorințele noastre fără să luăm în considerare nevoile noastre de bază. Ei bine, aceeași idee se aplică și în lumea afacerilor dar și în lumea marketingului.

Când îți lansezi propria afacere, e ușor să te concentrezi pe ce crezi că își doresc oamenii, în loc să te concentrezi pe ceea ce au nevoie cu adevărat. Este important să îți cunoști publicul țintă și să te asiguri că oferi ceva care să le îndeplinească nevoile. Apoi, poți să îți concentrezi atenția asupra dorințelor și aspirațiilor lor.

Dar cum poți face asta? Ei bine, prin strategie de brand și mai apoi de marketing. Prin crearea unei identități puternice de brand, poți face ca afacerea ta să fie mai atrăgătoare pentru publicul tău țintă. Poți să le arăți cum afacerea ta îi poate ajuta să își îndeplinească nevoile, iar apoi poți să începi să le arăți cum își pot îndeplini și dorințele prin intermediul produselor sau serviciilor tale.

Deci, dragul meu prieten, amintește-ți întotdeauna să îți cunoști publicul țintă și să îți concentrezi eforturile asupra îndeplinirii dew nevoi. Apoi, poți să le arăți cât de mult le poți satisface și dorințele și aspirațiile prin intermediul afacerii tale.

Deși sună a un slogan filozofic, acest concept a fost creat de un grup de experți în marketing care au înțeles că pentru a vinde produse sau servicii, trebuie să înțelegeți nevoile și dorințele oamenilor pe care vrei să îi servești.

Și uite așa, ne vedem cum ne îndreptăm spre supermarket, cu intenția clară de a cumpăra o pâine cu brânză sănătoasă și consistentă, dar apoi vedem că au adus niște sandwich-uri cu maioneză și avem nevoie să încercăm și noi unul. Nu vrem să pierdem o ocazie de a ne satisface pofta de ceva delicios, nu-i așa?

Dar hei, asta e doar partea pozitivă a marketingului! Companiile de telefoane mobile ne prezintă telefoanele lor ca fiind esențiale pentru viața noastră de zi cu zi, iar noi cădem în capcană. Și apoi, ne arată toate caracteristicile avansate și jocurile distractive pe care le putem juca pe aceste telefoane, încercând să ne satisfacă dorințele și să ne facă să ne dorim acest telefon, chiar dacă nu este neapărat necesar.

Deci, ce învățăm din asta? Când vine vorba de marketing, trebuie să înțelegem nevoile și dorințele clienților noștri și să le aducem produsele potrivite. Cu toate acestea, ar trebui să te asiguri întotdeauna că ai îndeplinit nevoile clienților tăi înainte de a le oferi ceva care să satisfacă doar dorințele lor. În acest fel, vei avea clienți mulțumiți și fideli care să revină pentru a cumpăra mai mult de la tine. Și cine știe, poate că vei putea îndeplini și câteva dorințe de-a lor pe parcurs.

Hai să fim sinceri, prietene, când vine vorba de nevoi și dorințe, suntem toți niște copii mari. Într-un fel sau altul, dorințele noastre ajung să își facă de cap, chiar dacă nevoile sunt cele care ar trebui să primeze. Dacă îi satisfaci o dorință, clientul va fi foarte fericit, dar pentru foarte scurt timp. La un moment dat își va da seama că a avut o pornire, iar tu ai profitat de asta atrăgându-l în capcană. Ajunge acasă cu lucrul respectiv și își dă seama că nu avea nevoie de el, se va simți prost că a făcut ceva ce nu ar fi trebuit să facă și, fiind om, nu își va asuma vina ci va da vina pe tine că l-ai făcut să cumpere ceva de care nu avea nevoie.

Dar nu e nicio problemă, asta e ceea ce face compania noastră de branding și marketing! Noi înțelegem că, deși avem nevoie de lucruri esențiale precum mâncare, apă și adăpost, dorințele noastre pentru prăjituri delicioase și înghețată pot fi la fel de puternice.

În cazul meu, visez să am mereu cele mai tari gadget-uri, iar companiile de marketing știu asta și încearcă să mă atragă cu cele mai noi modele. Am avut un telefon de tip flip, dar apoi am văzut că toți au trecut la smartphone-uri și am simțit că trebuie să fiu la fel ca ceilalți.

Dar trebuie să învățăm din asta. Când vine vorba de marketing, trebuie să înțelegem nevoile și dorințele clienților noștri și să le aducem produsele potrivite. Cu toate acestea, ar trebui să ne asigurăm întotdeauna că îndeplinim nevoile clienților noștri înainte de a le oferi ceva care să satisfacă doar dorințele lor. În acest fel, vom avea clienți mulțumiți și fideli care să revină pentru mai multe. Și cine știe, poate că vom putea îndeplini și câteva dorințe de-a lor pe parcurs, fără să ajungem să le vindem doar fum!

Dacă ne concentrăm pe satisfacerea nevoilor clienților noștri, putem avea clienți mulțumiți și loiali care să revină pentru mai mult. Deci, înainte de a ceda dorințelor, asigură-te că nevoile tale sunt îndeplinite! #marketing #nevoi #dorințe #cliențimulțumiți #succes.

Spor la afaceri!

5 views0 comments

Comments


bottom of page