top of page
bogdanb

Nucleul Brandului




hand with starbucks
nucleul brandului

Sigur ai un motiv pentru care afacerea ta există sau va exista. Înafară de cel de a face bani. În esență, brandul tău face o promisiune în fața ta, în fața angajațilori și partenerilor tăi, și mai ales în fața clienților. Poate părea dificil să identifici esența unei companii, dar stai liniștit că aceste lucruri te vor ghida pe cele 4 paliere pe care va trebui să o apuci în construirea unui brand. 

nucleul brandului Palierul 1: Competiția

De ce ar trebui consumatorii să aleagă business-ul tău în detrimentul competitorilor tăi? Ce te face unic pe piață? Pentru a te consacra în domeniul tău va trebui sa identifici niște lucruri:

1.        Punctele forte

La ce ești bun cu adevărat? Este vorba de calitate? De varietate? Serviciul client? Ce e unic la punctele tale forte?

2.      Relevanța

în ce fel ești relevant pentru clienții tăi? De ce au nevoie de produsele pe care le vinzi, mai ales cele pe care nu le mai găsesc în altă parte? Cu ce ești de folos în viața clienților tăi?

3.      Poziționarea

Unde te încadrezi pe piață? Ești cea mai puțin costisitoare opțiune sau ce mai convenabilă? Oferi experiențe sau produse premium cu valoare ridicată?

 

Nucleul Brandului Palierul 2: Strategia

 

Este foarte important să fii la locul potrivit în momentul potrivit, mai ales când ești un antreprenor ocupat. Mai este important și la cine dorești să ajungi, pentru că asta te va asigura că strategia ta este implementată eficient.  Te întrebi cum dezvolți o strategie? În primul rând ai nevoie de o bază. Această etapă include:

1.        Formularea misiunii și viziunii companiei

Nu este necesar să scrii chiar acum cea mai clară declarație de misiune și viziune, dar ar trebui să poți comunica scopul pe care îl ai și ce impact dorești să ai în societate.

2.      Propunerea de valoare

Declarația de misiune/viziune este mai mult o busolă internă pentru o companie, în timp ce propunerea de valoare este o promisiune centrată pe client. Ce valoare adaugi vieții clienților tăi? Cum le rezolvi problemele și de ce ar fi bine să-ți susțină afacerea?

 

Palierul 3: Interacțiunea

 

Brandurile țin mai mult de relații decât de altceva. De modul în care interacționezi cu oamenii, fie din interiorul sau din exteriorul afacerii tale. Asta este o componentă cheie pe care ar trebui să o urmărești și să o imbunătățești continuu.  Gândește-te la cum te face să te simți atunci când faci cumpărături de la Tommy Hilfinger comparativ cu atunci când  cumperi de la H&M. Care e experiența din fiecare magazin?  Care e interacțiunea pe care o ai? Când va trebui să evaluezi interacțiunea brandului tău va trebui să te gândești la următoarele 3 lucruri:

 

Nucleul Brandului Palierul 4: Comunicarea

 

Ultimul palier este și probabil cel pe care tindem să ne concentrăm și cel mai mult atunci când vorbim despre branduri, poate pentru că asta este partea care se vede cel mai mult. Comunicarea face referire la aspectele verbale și nonverbale care arată ce fel de companie este. Mai pe scurt este felul în care arată și vorbește cu publicul țintă.

 

1.        Stilul

Modul în care arăți, tonul vocii și exprimarea. Totul este important. De la felul în care vorbești până la culorile pe care vrei să le folosești. Toate lucrurile astea trezesc emoții în sufletele clienților tăi.

2.      Personalitatea

Brandurile nu sunt oameni. Dar sunt cel mai apropiat lucru,

înafara de maimuțe (asta dacă nu crezi că ne tragem toți din doi oameni). Acum te invită să facem un exercițiu de imaginație… Dacă afacerea ta ar fi o persoană, ce trăsături de caracter ar avea?

3.      Diferențierea

Acum dacă te gândești la marcarea vitelor, sigur ți se va părea important ca brandul tău să fie unic. E important ca oamenii să-l poată deosebi într-o piață aglomerată. Exact ca la ciurdă.

 

Acum, haide să ne întoarcem la nucleul Brandului. După ce ai parcurs toate cele 9 puncte din matricea brandului, va trebui să te oprești un pic și să reflectezi asupra fiecărui palier și mai ales asupra nucleului brandului.  Foarte important este ca atunci când treci prin fiecare pas, să nu scapi din vedere niciodată clientul. Asta te va asigura că va avea o experiență remarcabilă cu brandul tău.

5 views0 comments

Kommentit


bottom of page